Sunday, January 3, 2010

C.E.M.A.S

AllahHuAkhbar... semalam akan aku ingt sampai bila2 dalam hidup aku... rsnye mcm dh xde ape yg tinggal... mcm jantungku dan nyawa aku pergi sekali... smlm genap BABY 7bulan dalam kandunganku... menjadikan hr semakin dekat utk aku bertemu dgn BABY...

Smlm disebabkan lee pn cuti (ssh lee nk cuti hujung minggu... kan...) kami pn g la cr barang BABY yang belum lengkap lagi di outlet MANJAKU... then lepas beli... kami cadang nk pegi buat cermin mata untuk lee di ampang point dan baru pegi makan di Kg. Baru... terasa nak makan nasi berlauk ala kampung... tp... keadaan jem dan parking pn xde... so kami berpatah balik dan bercadang bt cermin mata dan makan saja di carefour ampang... bila dlm kereta aku ckp dgn lee aku nk g toilet... tp aku tak terus g toilet bila dhn smpi care4... km terus berhenti kedai hp (lee survey2 je...)... then terus g kedai cermin mata... lama jgk lee memilih frame... so perutt aku dh lapar... yg sgt2... ditambah penat... tp aku tunggu juga... then aku beli cup corn utk isi perut sementara tggu lee... lepas dh settle semua... perut aku pn xde la rs lapar lagi... so kami terus kn aktiviti membeli barang dapur di care4....

Mula2 ok... ms shopping... lm2 aku jd lemau dn x larat nak jalan... aku dh rs x sedap hati... BABY pn xgerak... then ms lee bayar aku g toilet... terkejutnya aku bila aku tgok... seluar aku berdarah... dn aku jd xtentu hala... dn semena2... air mata aku berlinangan tanpa dipaksa... mcm2 perkara buruk yg aku pk kan... then lee terus bawa aku g klinik berdekatan... cadangnye nk pegi hospital tp aku tkt kena marah dn servis tkt lmbbt... kt klinik tu plak... doc yg ade xleh nk bt scan... then kuar... cr klinik lain... air mata aku dh tertahan lg... BABY pn x gerak2... aku semakin risau... nak x nak km g doc pakar... yg terdekat... kerisauan aku tiada bandingannyela... aku cakap xhbs2 dgn BABY... jgn tgglkan MAMA sayang... anak MAMA kan kuat... gerakla... gerakla... BABY xgerak juga... risaunye..

Bila jmpa doktor... dengan airmata aku... doktor tenangkan aku... dn terus scan... ALHAMDULILLAH... aku besryukur sgt.... xde ape yang aku dpt gmbrkn... bila dengar dengupan jantung BABY... buat aku menangis kegembiraan... dn ms scan tu jg BABY juga menendangku... sengaja BABY bt MAMA risau eik... NAKAL.... dh xmau... paksa2 jalan.... melambatkan makan dn g toilet... cukup la sekali mcm ni...

Doktor kata mgkn aku penat sgt... kurang rehat... dan byk sgt berjalan... bila pk2 kan ade betul nye juga... sbb sehari sblm tu aku ada kuar teman kan kawan aku jln2 g survey kedai pengantin... tau la... kedai pengantin banyak yg bertangga2... smpi satu tmpt tu tingkat 5 aku panjat... then balik pn dh lewat... tido pn lewat kul 5pg br msk tido... then esoknye pg2 dh bgn.. smbg jln beli barang BABY... TAUBAT... xmau bt lg... ckpla...

MAMA minta maaf sayang BABY... bt BABY xdpt rehat secukupnya... BABY pn lain kali jgn bt MAMA mcm ni sayang... MAMA dan PAPA sayang sangat kat BABY...




2 comments:

  1. alhamdullilah..xde pape..ko nie..

    ReplyDelete
  2. tu la pasal... xboleh gagahkan diri sgt rupanya... kena layan juga...

    ReplyDelete