Wednesday, December 9, 2009

Turun SALAH Naik pun SALAH....

hr ni mcm biasa attend routine medical check up... so 1st thing biasala timbang berat.... BOMB... kena bebel dgn nurse... berat naik 4 kilo.... ambik ko... sekarang berat aku 59kilo... bulan lepas 55kilo... tp mmg aku akui aku mmg dh tembam... tp yang aku agak kecewa... bila aku turun 5.5 kilo pn kena bebel... naik pun kena bebel... so aku pn jd confius jgk la...

tp siap pesan dgn aku jgn diet... mkn 6 kali sehari... makan je ape nk mkn... tp control... mak aiiii.... confirm bleh naik lg... mcm mn nk control... diet xleh... nurse tu kata lagi... plg tinggi pn aku bleh naik tiap2 bulan adalah 1kilo... bkn 4 kilo... hahaha... tp nk bt mcm mn selera mkn aku dh mcm anak jin... hehehe...

so sekarang aku stress la... pk mcm mn nk control berat badan... tp betul jgk kata nurse tu... klu aku x control tkt baby besar... dn kemungkinan boleh diabetes... ssh nk bersalin normal... mcm2 lg nurse tu bebel... so skrg aku kena pk mn mknn yg berkhasiat dn meningkatkan kepekatan darah ku... itu juga la problem aku... DARAH... ooohhh.... tidak... stress...

tp aku lega... BABY sihat... ukuran normal, dengupan jantung normal... sonok dpt dgr dengupan jantung BABY ku... laju mcm kuda lari... comelnye... nurse bebel pn aku dh xkesah janji BABY ok... Alhamdulillah...

apa2 pn aku kena pk cara utk tidak naik berat badan yang melampau tp BABY dpt cukup makan... PK kan...????

No comments:

Post a Comment